Rada Miasta Oświęcim VII kadencji - interpelacje radnych

Interpelacja dotyczy:
promocji Miasta Oświęcim w sieci Internet
(znak OR-b.0003.70.2017 zgłoszona dnia 2017-11-29, na sesji Rady Miasta Oświęcim przez: Jakub Przewoźnik )


Szanowny Panie Prezydencie,
stosując się do zapisów Statutu Miasta Oświęcim, rozdział IV, §39, pkt. 1-2 i 7 składam ponową interpelację w sprawie promocji Miasta Oświęcim w sieci Internet.
W otrzymanej odpowiedzi można przeczytać „wielowarunkowość takiej promocji prezentuje przywołany przez Pana przykład działania wyszukiwarek internetowych, np. Google, które opierają się w głównej mierze na tym co interesuje użytkowników internetu (porównywarka Trip Advisor), a nie na tymy co chcą publikować podmioty promujące się w internecie".
Pragnę zwrócić uwagę, że gigantyczne znaczenie w przypadku obrazków w sieci ma atrybut ALT, który ogólnie mówiąc służy do podpisywania w kodzie HTML obrazków. Dzięki temu atrybutowi, roboty indeksujące Google mogą rozpoznać i odpowiednio sklasyfikować, a następnie umieścić w wynikach wyszukiwania obrazek. Wystarczyłoby aby Pan Prezydent poprosił wszystkie podległe instytucje, aby odpowiednio i konsekwentnie podpisywały właściwymi wyrazami właśnie obrazki, nadając im atrybut ALT (większość popularnych na rynku CMS-ów - systemów zarządzania treścią - ma taką funkcję). Taka prośba mogłaby być również skierowana do lokalnych mediów. Dzięki takim zabiegom, w przeciągu kilku miesięcy, w zależności od popularności zdjęcia i całego artykułu, już widzielibyśmy pierwsze efekty wyszukiwania obrazów za pośrednictwem Google.
Trzeba ponadto zadbać o właściwe treści, które publikuje się na stronach internetowych związanych z Miastem Oświęcim. W przypadku pozycjonowania króluje slogan „Content is the King". Ważne aby publikować ciekawe treści mające min. 300 znaków. Resztę pracy wykona Google.
Ewentualnie, warto zainwestować ok. 600 zł na miesiąc na profesjonalne pozycjonowanie, aby już po 6 miesiącach poznać efekty i prezentować treści inne niż temat obozu koncentracyjnego.


Odpowiedź Prezydenta Miasta Oświęcim
(udzielona w dniu 2017-12-10)


Odpowiadając na interpelację złożoną na sesji Rady Miasta w dn. 29.11.2017 roku w sprawie promocji miasta Oświęcim w sieci internet ponownie informuję, że Wydział Promocji Miasta Oświęcim realizuje sporo działań w tym zakresie. Obejmują one również zgłaszanie, w miarę możliwości, zauważonych błędnych lokalizacji zdjęć. Takie działania prowadzić może każdy użytkownik internetu i liczę na to, że Radni dla których dobro miasta Oświęcim jest ważne, również to robią.
Ponadto informuję, że w chwili obecnej przygotowywana jest nowa strona internetowa miasta Oświęcim przy tworzeniu której, weźmiemy pod uwagę zgłoszone przez Pana sugestię.





[ 131 ]